Fortbildning på gång

Nu har vi i temagruppen kommit fram till ett upplägg för vårens fortbildningsserie.  Vi satsar på fem fortbildningstillfällen under våren 2007 och utgår från principerna "enkelt, gratis och med konkret koppling till undervisningen i engelska". Träffarna blir i datasal på universitetet så att vi kan jobba hands-on vid datorerna och testa oss fram bland intressanta webbsidor. Teman för träffarna blir enligt följande:

    1. Hur kan jag använda språkinlärningssidor på webben? Hur kan jag träna hörförståelse med hjälp av webben?
    2. Hur kan jag använda webbsidor från organisationer, muséer, myndigheter m.m. i engelskundervisningen? Hur kan jag integrera engelska med andra ämnen med hjälp av webbsidor?
    3. Hur kan mina elever använda webben för att träna kommunikation på engelska
    4. Hur kan jag använda olika referensverktyg på webben för att svara på elevers frågor om språkbruk och vid uppsatsrättning
    5. Hur kan vi jobba med enkla fotoberättelser i engelsk­under­visningen?

 

    Datum: må 26/2 (1), ti 27/3 (2), to 19/4 (3), ti 15/5 (4) och to 14/6 (5)

    Tid: kl. 17.15-18.45


    Vi kör principen ”först till kvarn”, men skulle intresset bli stort kanske vi kan dubblera passen och vi har också beslutat att köra även om vi inte skulle få några intresserade deltagare utöver oss själva i temagruppen. 

    Den som vill vara med vid ett eller flera tillfällen eller ha mer information kan vända sig till Maria Estling Vannestål,
    [email protected], tel. 0470-708668.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Bra jobbat! Så intressanta träffar.

Igår bekantade jag mig för första ggn med en interaktiv whiteboard. Läs mer: http://lasdagboken.blogdns.com/index.php?entry=entry070210-193500

Postat av: Maria

Vad kul att du fick testa, Camilla! Jag hörde mycket om interaktiva whiteboards när jag var på IATEFL-konferensen (den brittiska engelsklärarföreningen) i april förra året och har förstått att det satsas stort på detta i England. Det verkar som att det börjar hända saker här också. Bl.a. satsar man på det på Teleborgs Centrum här i Växjö. Spännande!

2007-02-13 @ 14:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback